Bruttoliste
Idéerne er samlet fra temamøder, konference, interviews og lignende i forbindelse med udarbejdelsen af detailhandelsstrategien. Idéerne er udtalelser og inspiration fra de enkelte deltagere.
Ideerne er således ikke udtryk for prioriterede eller besluttede initiativer og aktiviteter.
- Det enkelte bydelscenter kan designe sin egen identitet.
- Eksempelvis kan ensartet byinventar understøtte identitet.
- Få professionelle til at komme med gode råd om forbedring af profil i de enkelte bydelscentre.
- Lad kommunen holde møde med de forskellige bydelscentre med henblik på at aftale, hvordan gade- og inventarvedligeholdelse og -fornyelse kommer til at understrege den enkelte bydels profil/identitet.
- Lav et AOG ”Alt om Gentofte” med kåring af bedste brunch, abonnér på nyhedsbreve el. lign.
- Gør Gentofte attraktiv for turister, der gerne vil kombinere kulturbesøg med shopping.
- Lav små oplevelsesture om arkitektur og kulturhistoriske steder.
- Udpeg en ”Marguerit-rute” mellem bydelscentre, der leder kunder forbi seværdigheder og butiksstrøg.
- Find på slogans for events og navne på bydelscentrene, der vækker opmærksomhed.